U slučaju da ste dobili drugog operatera, zatražite da vas prespoji hitnoj medicinskoj službi gdje će vam postaviti nekoliko pitanja:
- Gdje je potrebna pomoć hitne medicinske službe?
- Što se dogodilo?
- S kojeg telefonskog broja pozivate?
- Kome je potrebna pomoć?
- Koliko osoba treba medicinsku pomoć?
- Da li je osoba pri svijesti?
- Da li osoba diše?
- Ime i prezime osobe za koju zovete?
- Vaše ime i prezime?
ZAPAMTITE! Odgovorite na pitanja medicinskog dispečera jer su neophodna kako bi brzo dobili pomoć koja vam je neophodna.
Kako razgovarati s dispečerom?
Mirno i razgovijetno. Ne prekidajte razgovor dok vam se to ne kaže. Precizno opišite gdje se nalazi osoba koja treba pomoć, tko je ozlijeđen ili bolestan te razlog zbog kojeg zovete.
Medicinski dispečer mora znati u kakvom je stanju osoba za koju zovete te je li joj već pružena kakva pomoć.
- Podatke o mjestu na kojem se žrtva nalazi, objasnite pobliže navodeći značajnije orijentire kada je to moguće.
- Ostavite svoje ime i prezime, adresu i broj telefona u slučaju da vas dispečer mora kontaktirati.
- Pažljivo slušajte sve upute medicinskog dispečera. Postupite po njegovim uputama i savjetima.
- Ostanite s pacijentom do dolaska hitne medicinske službe.
IZVADAK IZ LETKA: HITNA MEDICINSKA SLUŽBA
Letak pripremio : ZAVOD ZA HITNU MEDICINU